Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) betekent dat bij alle bedrijfsbeslissingen niet alleen het effect op de winst telt, maar dat ook de gevolgen voor mensen binnen en buiten het bedrijf en het milieu een zwaarwegende rol spelen.
MVO is een proces van waardecreatie waarbij de ondernemer voortdurend streeft naar een optimale balans tussen people, planet en profit. MVO is daarom vooral maatwerk en kenmerkt zich door innovatie en maatschappelijke legitimatie. Aan de betrokkenheid en de belangen van werknemers, klanten, leveranciers, maatschappelijke organisaties en andere belanghebbenden wordt grote waarde toegekend. De keuzes die het bedrijf maakt worden op een eerlijke en transparante manier gecommuniceerd en verantwoord.
De principes voor MVO staan onder andere verwoord in de OESO-richtlijnen, de ILO-normen, ISO 26000 en de SER-rapporten ‘De winst van waarden’ en ‘Internationaal maatschappelijk verantwoord ondernemen’ Kennisdeling en samenwerking tussen zowel bedrijven onderling als met maatschappelijke organisaties en andere betrokkenen is bij MVO van groot belang om vooruitgang te blijven boeken. MVO is nooit ‘af’. Onder het motto “be the change you want to see in the world” hanteert Ledstores deze visie als uitgangspunt voor al onze bedrijfsbeslissingen.